loading...
acturator
علی حیدری بازدید : 60 دوشنبه 07 شهریور 1401 نظرات (0)

پوزیشنرهای سوپاپ سیگنال کنترل را با موقعیت اکچویتور برقی سوپاپ مقایسه می کنند و عملگر را بر این اساس حرکت می دهند. آنها هم با شیرهای خطی و هم با شیرهای چرخشی استفاده می شوند. پوزیشنرهای سوپاپ زمانی استفاده می شوند که فشار 0.2 تا 1 بار در محفظه دیافراگم قادر به مقابله با اصطکاک و فشارهای دیفرانسیل بالا نباشد.
پوزیشنر بر روی یوغ اکچویتور برقی نصب شده است و به منظور نظارت بر موقعیت سوپاپ توسط یک بازوی فیدبک به دوک اکچویتور برقی متصل می شود. هنگامی که یک سیگنال کنترل با موقعیت اکچویتور برقی سوپاپ متفاوت است، موقعیت دهنده سوپاپ نیروی لازم را برای حرکت اکچویتور برقی تا رسیدن به موقعیت صحیح ارسال می کند. این از منبع هوای بالایی استفاده می کند.

 

 

 

در صورتی که شیر برای استفاده در یک برنامه کنترلی در نظر گرفته شده باشد، پوزیشنرها باید نصب شوند.

 

 

 

انواع موقعیت گیر سوپاپ

 

 

چهار نوع اصلی موقعیت‌دهنده شیر وجود دارد: پنوماتیک، الکترونیکی، الکتروپنوماتیک و دیجیتال.


دستگاه های پنوماتیک سیگنال های پنوماتیک را ارسال و دریافت می کنند. آنها ذاتا ایمن هستند و می توانند نیروی زیادی را برای بستن دریچه ایجاد کنند.

پوزیشنرهای پنوماتیکی یک طرفه یا سه طرفه هوا را فقط از یک طرف یک اکچویتور برقی سوپاپ تک اثره که با یک فنر دامنه مخالف است، به آن می فرستند و هوا را از آن خارج می کنند.

پوزیشنرهای پنوماتیک دو طرفه یا چهار طرفه هوا را از دو طرف اکچویتور برقی ارسال و خارج می کنند.

موقعیت سازهای شیر الکتریکی سیگنال های الکتریکی را ارسال و دریافت می کنند. سه نوع تحریک الکتریکی وجود دارد: جریان متناوب تک فاز و سه فاز (AC) و ولتاژ جریان مستقیم (DC).

پوزیشنرهای شیر الکترو پنوماتیک سیگنال های کنترل جریان را به سیگنال های پنوماتیکی معادل تبدیل می کنند.

دستگاه های دیجیتال یا "هوشمند" از یک ریزپردازنده برای قرار دادن اکچویتور برقی شیر و نظارت و ضبط داده ها استفاده می کنند. آنها بسیار دقیق هستند، از هوای کمتری نسبت به پوزیشنرهای آنالوگ استفاده می کنند و امکان تشخیص دیجیتال آنلاین را فراهم می کنند.

مشخصات عملکرد


مشخصات عملکرد پوزیشنرهای سوپاپ بر اساس محدوده سیگنال ورودی پنوماتیک، حداکثر فشار تغذیه، محدوده سیگنال ورودی میلی آمپر، محدوده تقسیم، دمای عملیاتی و عملکرد خروجی متفاوت است.
محدوده سیگنال ورودی پنوماتیک و حداکثر فشار منبع تغذیه بر حسب پوند بر اینچ مربع (psi) اندازه گیری می شود.

محدوده تقسیم معمولاً شامل 4 تا 10 میلی آمپر و 12 تا 20 میلی آمپر است. اسپلیت های دو طرفه، سه طرفه و چهار طرفه موجود است.

سه نوع عملکرد خروجی وجود دارد: مستقیم، برگشت پذیر و برگشت پذیر میدانی.

دستگاه های اقدام مستقیم با افزایش سیگنال ورودی، سیگنال خروجی را افزایش می دهند.

دستگاه های عمل برگشت پذیر با افزایش سیگنال ورودی سیگنال خروجی را کاهش می دهند.

 

محصولات برگشت پذیر میدانی را می توان بین عملکرد مستقیم و برگشت پذیر تغییر داد.

 

امکانات

 

 

موقعیت سازهای سوپاپ ذاتاً ایمن (IS) جرقه یا سایر اثرات حرارتی ایجاد نمی کنند که یک مخلوط گاز مشخص را مشتعل کند. دستگاه هایی که از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند در محیط های خورنده یا دمای بالا استفاده می شوند. پوزیشنر سوپاپ همچنین باید دارای نشانگر موقعیت سوپاپ متناسب با کاربرد مورد نظر باشد.


برنامه های کاربردی

 

 

موقعیت سازهای سوپاپ از نظر کاربردها، ویژگی ها و تاییدیه ها متفاوت هستند. برخی از محصولات برای کاربردهای خودروسازی، هوافضا، دریایی، پزشکی یا نظامی طراحی شده اند. سایر محصولات برای فرآوری مواد غذایی یا کاربردهای دارویی مناسب هستند. دستگاه های همه منظوره معمولاً در دسترس هستند.


        استانداردها

 

 

تأییدیه‌های رایج برای موقعیت‌دهنده‌های سوپاپ شامل نشان‌هایی از انجمن استانداردهای کانادا (CSA) و آزمایشگاه‌های بیمه‌گر (UL)، یک سازمان تست مستقل است. استانداردهای اضافی را می توان در فروشگاه استاندارد IHS یافت.

 

 

 

BS EN 60534-6-1 - شیرهای کنترل فرآیند صنعتی قسمت 6: جزئیات نصب برای اتصال موقعیت گیرها به شیرهای کنترل بخش 1: نصب موقعیت گیر بر روی اکچویتور برقی های خطی

 

IEC 60534-6-2 - این قسمت از IEC 60534 برای اجازه دادن به انواع دستگاه های موقعیت یابی که به یک حرکت چرخشی پاسخ می دهند، بر روی اکچویتور برقی یک شیر کنترل، مستقیماً یا با استفاده از یک براکت نصب میانی، نصب می شوند.



برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 167
  • بازدید سال : 1,192
  • بازدید کلی : 2,732